O autorze
Blog prezentuje artykuły eksperckie przedstawicieli Rady Marek Superbrands, czyli niezależnego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu. Każdego roku Rada Marek na podstawie wyników niezależnych badań rynku wyłania liderów wśród marek biznesowych i konsumenckich. Dotychczas wyróżniono ponad 200 marek. Laureaci dołączyli do elitarnego Klubu Superbrands, a ich marki znalazły się w kolejnych wydaniach Albumu Superbrands, uważanego za „biblię brandingu”. Projekt Superbrands obecny jest w Polsce od 2004 roku.
Więcej info:www.superbrands.pl i www.facebook.com/superbrands.polska

Siła młodości czy doświadczenia? Google, Lego i YouTube najsilniejszymi markami w Polsce

Google, Lego oraz YouTube to marki, które stanęły na podium w dziewiątej edycji projektu Superbrands. W zestawieniu TOP20 znaleźli się także przedstawiciele z polskim rodowodem – Allegro, Tymbark oraz E.Wedel. W proces oceny zaangażowanych było ponad 15 tysięcy polskich konsumentów oraz 65 ekspertów branżowych, co sprawia, że Superbrands to jedno z najszerzej zakrojonych badań siły i wizerunku marki w Polsce.

Organizacja Superbrands od 20 lat na całym świecie, a od 10 w Polsce wyłania ścisłą elitę wśród marek funkcjonujących na rynku. W najnowszej, dziewiątej już edycji projektu, ponownie przyznano trzy rodzaje wyróżnień:
• Superbrands – dla najsilniejszych marek w Polsce (oceny konsumentów oraz Rady Marek)
• Created in Poland Superbrands – dla najsilniejszych polskich marek (oceny konsumentów)
• Business Superbrands – dla najsilniejszych marek biznesowych w Polsce (oceny dedykowanej Rady Marek Business Superbrands)

Na potrzeby projektu, Superbrands po raz kolejny we współpracy z ARC Rynek i Opinia zrealizowało jedno z większych konsumenckich badań siły i wizerunku marki. Badanie zostało przeprowadzone na próbie przekraczającej 15 tysięcy konsumentów i uwzględniało ponad 2400 marek konsumenckich
w 110 kategoriach produktów i usług. W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki oraz skłonność do polecenia marki.


Tak przedstawia się TOP20 najsilniejszych marek obecnych na polskim rynku:



Widoczna w zestawieniu przewaga zagranicznych reprezentantów przełamana została obecnością trzech polskich przedstawicieli - najwyżej ocenione zostało Allegro, następnie Tymbark oraz E.Wedel.
Na pełnej liście laureatów, mimo dominacji marek globalnych, pojawiły się kategorie zdecydowanie należące do polskich marek - wody mineralne, soki i napoje owocowe, produkty mięsne i rybne to przykłady branż, w których w czołówce znajdują się wyłącznie polskie marki.
„Z roku na rok dostrzegamy na rynku coraz więcej dobrze budowanych polskich marek. Specjalnie
z myślą o markach wywodzących się z Polski od dwóch edycji przyznajemy tytuły Created in Poland Superbrands” – powiedziała Monika Kowalewska, dyrektor projektu Superbrands Polska. „Historia większości rodzimych marek nie liczy więcej niż ćwierć wieku. Mimo że są to dynamiczne, dobrze prowadzone marki, często potrzebują jeszcze kilku, a nawet kilkudziesięciu lat, żeby móc na równi konkurować z markami globalnymi. Średni wiek dwudziestu najsilniejszych marek wynosi bowiem prawie 80 lat!” – dodaje.
Pomimo przewagi dojrzałych marek w zestawieniu TOP20 znalazły się 3 marki niepełnoletnie,
a 2 z nich znalazły się nawet na podium (Google – 1. miejsce, YouTube – 3. miejsce, Allegro – 6. miejsce). „Nietrudno zauważyć co je łączy. Wydaje się, że tak może wyglądać recepta na szybkie zbudowanie silnej marki – stworzenie jej w coraz bardziej realnej rzeczywistości wirtualnej” – podsumowuje Monika Kowalewska.
W bieżącej edycji projektu po raz pierwszy w sprzedaży dostępne są raporty z badania konsumenckiego dla każdej ze 110 kategorii. Uwzględniają one wskaźnik znajomości marek oraz wskaźnik rekomendacji w zależności od płci i wieku, a także mapę archetypów, czyli wskazanie archetypu dominującego dla marki oraz dla jej bezpośrednich konkurentów.
Pełne listy laureatów Superbrands, Created in Poland Superbrands oraz Business Superbrands 2014/15 opublikowane są na stronie internetowej organizatora: www.superbrands.pl/wyniki



Tegoroczne badanie konsumenckie Superbrands zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na próbie N=15035, w dniach 4-30 września 2014 r., wyniki były ważone do struktury populacji ze względu na płeć oraz przedział wiekowy.
Więcej informacji na stronie www.superbrands.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...